Laihdutus LCHF-menetelmällä

Syömällä vähähiilihydraattista ruokaa, oikeaa ruokaa, laihdut varmasti. Ruokavalion toimimisen ydin on, että mikäli syöt energiasi rasvan muodossa, etkä hiilihydraatteina, verensokerisi pysyy tasaisena, tulet kylläiseksi, ja sinulle ei tule mielitekoja. Jolloin syöt vähemmän. 

Pyri siihen, että päivittäin nautittu hiilihydraattimäärä olisi noin 20 grammaa, ja että välttäisit ruoka-aineita, jossa on enemmän kuin 5 grammaa hiilihydraattia per 100 grammaa tuotetta.

Team LCHF Suomen reseptipalvelu auttaa sinua tämän tavoitteen saavuttamisessa: olemme valmiiksi laskeneet reseptiemme hiilihydraattimäärät, jotta sinun ei tarvitse tehdä sitä. Lisäksi tarjoamme jäsenillemme ravintoainelaskurin, jonka avulla voit helposti tarkistaa omien reseptiesi hiilihydraattimäärät. Voit tutustua tarkemmin laihduttamiseen LCHF-ruokavalion avulla jäsensivuillamme.

Mikäli syöt energiasi rasvan muodossa, etkä hiilihydraatteina, verensokerisi pysyy tasaisena, tulet kylläiseksi, ja sinulle ei tule mielitekoja – syöt vähemmän.

Yksinkertaisesti LCHF-laihduttaminen on tätä:

  1. Jätä pois hiilihydraatit ja korvaa ne rasvalla. Esimerkiksi niin, että jätät pois riisin, perunan tai spagetin ja lisäät sen sijaan lautaselle salaattia ja runsaasti kastiketta.
  2. Syö niin monta kertaa päivässä kuin sinulle sopii, mutta ainoastaan, kun sinulla on nälkä. Mikäli aamiainen ei maistu sinulle, jätä se pois! Mikäli haluat syödä vain kerran päivässä, hyvä niin. Jos sinulle sopii viisi kertaa päivässä, sekin on ok.
  3. LCHF-ruokavalio on rasvaa, kasviksia ja proteiinia. Minkälaisia, sen sinä päätät itse. Jos sinulle ei maistu kananmunat, rasvainen liha, kalat tai äyriäiset, älä syö niitä. Sama pätee oliiviöljyyn, avokadoon, pähkinöihin, maitotuotteisiin sekä rasvakahviin – sinua miellyttäviä vaihtoehtoja löytyy varmasti. Muista juoda paljon vettä ja alussa lisätä suolaa ruokaan.
  4. Liikuntaa ei tarvita laihduttamiseen: se, mikä on tärkeää, on se, mitä syöt. Oikealla ruokavaliolla laihdut, vaikka et liiku, ja väärällä ruokavaliolla et laihdu, vaikka liikkuisit koko ajan. Liiku jos haluat, koska se on mukavaa. Laihtuaksesi sinun ei tarvitse sitä tehdä.

Eli: jätä pois hiilihydraatit, syö rasvaa, kasviksia ja proteiinia. Syö kun sinulla on nälkä, ja syö sellaista ruokaa, josta pidät. Liiku jos haluat, mutta ei ole pakko. Näin helppoa tämä on!

 

 

 

Jäsensivustolle olemme keränneet valtavan määrän tietoa ja lukemista LCHF-menetelmästä, reseptitietokannan arkeen ja juhlaan, selviytymisoppaita sekä viikoittain vaihtuvia reseptejä, jotta elämäntapamuutoksesi olisi mahdollisimman helppo. Reseptejä on laidasta laitaan, myös maidottomia ja lihattomia, joten sinä voit itse sommitella itsellesi sopivan ruokavalion. Sivuilta löytyy myös laskuri, joka laskee sinulle hiilihydraatit, proteiinit ja rasvat kaikista ruoka-aineksista tai resepteistä. Näin voit itse helposti laskea päivittäisen hiilihydraattikertymän, mikäli laadit reseptejä itse.

Jäsenyys kannattaa – liity jo tänään! Viikkoreseptipalvelun ohella tarjoamme laihdutusvalmennusta,mikä rakennettiin erittäin onnistuneen pilottivalmennuksen pohjalta. Tutustu täällä.